قوانین فروشندگی

قوانین فروش محصول در فیکس هاب

محصولی با کیفیت ارایه کنید، یک بار آن را آپلود کنید و یک عمر از فروش محصول خود کسب درآمد کنید. این مدل تجاری ساده راهی است که Fix Hub برای کسب درآمد در اختیار فروشندگان خود قرار می دهد.
یک نکته کلیدی در افزایش فروش: اگر می خواهید محصولتان به مرور زمان نیز فروش تساعدی را به خود اختصاص دهد، راهنمای کامل و دقیقی را برای آن آماده کنید، از خریداران به خوبی پشتیبانی کنید و در سریع ترین زمان ممکن بهترین پاسخ را به سوالاتشان در اختیار ایشان قرار دهید.

با تشکر از شما فروشنده محترم در راستای انتخاب FixHub جهت فروش محصولات خود٬ توجه شما را به مجموعه قوانین فروشندگان جلب مینماییم:

فروشنده متعهد می گردد کلیه قوانین زیر را برای فروش محصولات خود در FixHub بپذیرد و امضای این قرارداد به معنای پذیرش کامل قوانین توسط فروشنده بوده و در صورت انجام هرگونه فعالیت خلاف قوانین مندرج، FixHub می تواند از فرد مربوطه شکایت و نسبت به ایجاد خسارات مادی و معنوی وارده درخواست جبران نماید.

  1. در Fix Hub محصولاتی تایید می شوند که خود شخص فروشنده فیزیکی محصول (نمایندگی انحصاری = یک امتیاز) باشد.
  2. در صورتی که محصولی فقط در FixHub* عرضه شود به ازای هر فروش محصول ۸۰٪ مبلغ فروش به فروشنده تعلق می گیرد و ۲۰% باقیمانده به عنوان سهم مشارکت به FixHub تعلق می گیرد. این مبلغ در بخش فروش به ازای هر فروش فایل ۸۰٪ مبلشع فروش به فروشنده تعلق می گیرد و ۲۰٪ باقیمانده به عنوان سهم مشارکت به FixHub تعلق میگیرد.
    در صورتی که محصول علاوه بر سایت FixHub یا سایت شخصی فروشنده، در سایر مارکت های مشابه FixHub عرضه شود ۳۰% از سهم مشارکت فروشنده کسر و سهم فروشنده از هر فروش ۷۰% خواهد بود. ( محصولات دانلود به ترتیب ۷۰ و ۳۰ درصد می‌باشد.
    تبصره: در صورتی که فروشنده، عرضه محصول در سایر مارکت ها را اعلام نکند و پس از گذشت مدتی این امر برای مدیران FixHub مشخص شود FixHub حق دارد کلیه پرداخت های صورت گرفته به فروشنده را اصلاح کند و مابه التفاوت مبالغ واریزی بر مبنای سهم مشارکت ۹۰% را از موجودی باقیمانده فروشنده کسر یا در صورت نداشتن موجودی کافی در حساب کاربری فروشنده، نسبت به دریافت مابه التفاوت به صورت نقدی و یا اعتباری اقدام کند و حق هرگونه اعتراض نسبت به این موضوع از فروشنده خاطی سلب می شود.
    تبصره: FixHub در چند فروش اول مبلغ ۲۰۰.۰۰۰ هزار تومان از فروش ها صورت گرفته را در حساب خود نگه داری می کند. این امر در جهت حفظ منافع مشتری صورت میگیرد (بند).
  3. تسویه حساب تنها برای خرید هایی که شماره سریال بار ارسالیشان توسط سیستم پشتیبانی FixHub تایید شده باشد. فروشنده موظف است پس از ارسال بار توسط یکی از سرویس های پست٬ چاپار و یا تیپاکس٬ شماره بارنامه را برای خریدار و سیستم پشتیبانی FixHub ارسال نمایید. ۲ روز پس از تایید دریافت بار توسط خریدار و نبودن مشکلاتی از قبیل مرجوعی مبالغ مورد تسویه به حساب فروشنده واریز می گردد.
    تبصره: پس از ۲ روز از تایید دریافت بار توسط خریدار امکان برداشت وجه توسط فروشنده مهیا می باشد.
    تبصره: در صورت وجود مشکل از سمت کاربر در محصول مورد تسویه٬ مبالغ پرداخت شده نزد FixHub محفوظ مانده تا مشکل بر طرف شود.
  4. حداقل مبلغ تسویه حساب با فروشندگان ۱۵۰٫۰۰۰ تومان و مضربی از ۵۰٫۰۰۰ تومان است.
    تبصره: تنها موجودی حاصل از فروش محصول، قابل برداشت است و فروشندگان نمی توانند با شارژ کیف پول خود، موجودی حساب را افزایش داده و درخواست برداشت وجه ارسال کنند. مبالغ شارژ شده به این منظور به هیچ وجه قابل عودت نیست و فروشندگان عزیز می توانند با اعتبار غیرنقدی خود به خرید از FixHub بپردازند.
    تبصره: در صورتی که فروشنده قصد داشته باشد همکاری خود را با Fix Hub خاتمه دهد می باید کلیه قوانین و شرایط مربوط به خاتمه همکاری را رعایت کند و تسویه حساب نهایی با فروشنده تابع قوانین مربوطه خواهد بود.
  5. تسویه حساب با فروشندگان هفته ای ۱ مرتبه در روز سه شنبه انجام می شود.
    تبصره: درخواست های تسویه حساب می باید حداقل ۲ روز پیش از روز تسویه حساب ارسال شده باشند. در غیر این صورت تسویه حساب به اولین مرحله تسویه پس از گذشت این زمان موکول خواهد شد. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل در انجام پرداخت ها (اعم از وجود مشکلات در واحد مالی یا مشکلات در سایت و ….) FixHub این حق را دارد تا درخواست های برداشت تایید شده را با یک مرحله تاخیر اجرا نماید.
    تبصره: واریز مبالغ ثبت شده در درخواست وجه فروشندگان صرفا به شماره شبای ثبت شده توسط فروشنده انجام می گیرد و فروشندگان فقط در شرایطی می توانند درخواست وجه خود را ثبت کنند که قرارداد امضا شده را به همراه مدارک مورد نیاز اعم از کپی پشت و روی کارت ملی فرد امضا کننده قرارداد، شماره تلفن ثابت و همراه، شماره حساب، شماره کارت و شماره شبای حساب به نام فرد امضاکننده قرارداد در اختیار FixHub قرار داده و هویت ایشان در FixHub به ثبت رسیده باشد.
    تبصره: چنانچه در هر زمان FixHub نتواند ازروی اطلاعات دریافتی اعم از شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه با فروشنده تماس بگیرد، مجاز است تایید هویت فروشنده را به وضعیت معلق درآورد که در این شرایط فروشنده قادر به ثبت درخواست وجه نبوده و در صورت نیاز می باید کلیه مراحل تایید هویت اعم از امضای قرارداد و ارسال مدارک را مجددا طی و یا رفع نقص نماید.
  6. مبلغ درخواستی فروشنده در تسویه حساب ها هیچ گونه سقفی ندارد و مطابق شرایط وضع شده فروشنده می تواند مبالغ بالای ۱۵۰٫۰۰۰ تومان را به صورت مضربی از ۵۰٫۰۰۰ تومان ثبت کند.
    تبصره: ثبت دو یا چند درخواست وجه همزمان امکان پذیر نیست و تا پیش از واریز شدن هریک از درخواست های وجه فروشنده، امکان ثبت درخواست وجه مجدد وجود ندارد.
  7. مدت زمان لازم برای تایید محصولات شما به شرطی که کلیه اطلاعات و قوانین مندرج برای درج محصول در FixHub را رعایت کرده باشید، در حدود ۷۲ ساعت کاری است. همچنین در صورت عدم تایید محصول نیز مدیران یا کارشناسان FixHub به صورت تیکت این مورد را به شما اطلاع خواهند داد.
    تبصره: در صورت بروز هرگونه مشکل فنی یا سایر مشکلات احتمالی دیگر ممکن است زمان تایید محصولات افزایش یابد که در این صورت فروشنده مختار است درخواست لغو بررسی را در تیکت برای Fix Hub ارسال کند یا صبر کند تا مراحل بررسی محصول توسط کارشناسان Fix Hub انجام شود.
  8. سعی کنید در توضیحات محصول کاملا صادق باشید چون نسبت به نوشته های خودتان باید پاسخگو باشید و به خریداران پشتیبانی دهید.
    تبصره: چنانچه قابلیتی را در توضیحات درج کرده باشید و این قابلیت در محصول شما وجود نداشته باشد یا توضیحات شما مغایر با امکانات موجود در محصول باشد و خریداران نسبت به این مساله اعتراضی داشته باشند FixHub حق دارد خرید را مسترد کند و ضمن کسر مبلغ واریز شده به موجودی فروشنده و بازگشت وجه خرید به خریدار، نسبت به کسر سهم مشارکت خود از حساب کاربری فروشنده اقدام کند و فروشنده نیز حق هرگونه اعتراض در این مورد را از خود سلب می نماید.
  9. کلیه محصولات ارائه شده حتما باید لایسنس قانونی برای فروش مجدد داشته باشند.
  10. (کالا ها دارای آپدیت)کلیه فروشندگان موظفند حداکثر یک هفته بعد از ارائه به روزرسانی مرتبط با محصول خود، از شرکت سازنده بروزرسانی محصول را دریافت کرده و نسبت به آماده سازی بسته به روزرسانی شده در FixHub اقدام کنند، در غیر اینصورت FixHub این حق را دارد تا بدون اطلاع رسانی به فروشنده فعلی، فروشنده جدیدی را برای محصول مشخص کند و یا محصول را از FixHub حذف یا آن را به حالت توقف فروش تغییر وضعیت دهد. همچنین فروشندگان در این شرایط به دلیل بی تفاوتی نسبت به پشتیبانی و به روزرسانی محصولات عرضه شده، حق هیچگونه اعتراضی نخواهند داشت و در صورتی که فروشنده جدیدی جایگزین محصول مربوطه شود، FixHub مجاز است با توجه به ضرر و زیانی که از جانب فروشنده قبلی متحمل می شود، در صورت نیاز فروشنده جدید، اطلاعاتی همچون آپدیت های گذشته را در اختیار فروشنده جدید قرار دهد. همچنین فروشنده جدید نیز موظف است از کلیه خریداران فروشنده قبلی پشتیبانی کند و به صورت رایگان آپدیت ها خود را در اختیار کلیه خریداران پیشین نیز قرار دهد.
  11. پیشنهاد میکنیم برای شناخته شدن خود و کیفیت کاری محصولاتتان برخی امکانات مانند آپدیت یا چند ماه گارانتی بیشتر را بصورت رایگان در FixHub قرار دهید
  12. قرار گرفتن محصول در قسمت محصولات ویژه بر اساس تعداد فروش، مقدار امتیاز (حداقل ۵ خرید موفق و ۵ امتیاز ۵ ستاره ) و ارائه مطلوب پشتیبانی به خریداران و بروزرسانی سریع و مطلوب محصولات است.
  13. نمایندگی ها انحصاری در ارایه محصولات خود دارای ارجعیت می باشند.
  14. ارایه عکس با سایز و مشخصات ارایه شده فروش را افزایش می دهد و باعث اعتماد کاربر به شما می شود. ارایه حداقل ۵ عکس از نماهای متفاوت محصول الزامی می باشد.
    تبصره: کلیه تصاویر و محتوای مورد استفاده در نمایش آنلاین محصول می باید باتوجه به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران بوده باشد و در صورت عدم رعایت این موارد، مسئولیت هرگونه عواقب احتمالی برعهده فروشنده محصول است. همچنین در صورت مشاهده مغایرت محتوا با قوانین جمهوری اسلامی ایران، پیش نمایش حذف و فروش محصول تا رفع مشکل متوقف می گردد.
  15. در صورتیکه فروشنده به درستی محصول خود را پشتیبانی نکند (شامل پاسخگویی به تیکت ها، به روزرسانی محصول یا فایل آپلودی و ….) با تقاضای درخواست وجه وی موافقت نمی شود و در صورت تکرار عدم پشتیبانی، ۵٪ وجوه حاصل از فروش محصول از حساب فروشنده کسر می شود.
    تبصره: سیستم جامع پشتیبانی توسط تیکت در FixHub راه اندازی شده است و پیش از اجرای درخواست های واریز وجه فروشندگان، تیکت های ایشان و کیفیت پاسخ دهی به خریداران مورد ارزیابی قرار می گیرد، چنانچه فروشنده ای تیکت های باز داشته باشد یا تیکت های پاسخ داده شده و بسته شده از پاسخ مناسبی برخوردار نبوده و نتوانسته باشند رضایت خریداران را کسب کنند، درخواست وجه های ایشان در وضعیت معلق باقی خواهد ماند.
    تبصره: پاسخگویی به خریداران در سیستم جامع پشتیبانی توسط تیکت FixHub الزامی بوده و فروشندگان نمی توانند با استناد به پشتیبانی در سرویس های شخصی خود، تیکت های ارسالی در Fix Hub را بی پاسخ رها کنند. همچنین فروشندگان حق ندارند پاسخگویی به تیکت های دریافتی را منوط به ثبت مجدد درخواست در سیستم های پشتیبانی مستقل و خارج از FixHub نمایند و هرگونه انتقال خریداران به سایت هایی خارج از FixHub جهت دریافت خدمات پشتیبانی و برزورسانی نیز ممنوع است.

قوانین و ضوابط مرتبط با خاتمه همکاری فروشنده با FixHub

  1. فروشندگان موظف به پشتیبانی از خریداران هستند و چنانچه در هر زمان تصمیم به قطع همکاری با FixHub را بگیرند یا قصد عدم ارائه هریک از محصولات در FixHub را داشته باشند می باید موجودی محصول را صفر کرده و تصمیم خود را مابین ۳ الی ۲ هفته قبل از اتمام همکاری به بخش پشتیبانی ارجاع دهد. چنانچه این پشتیبانی صورت نگیرد و به شاسیتگی و مطابق با قوانین FixHub نباشد، حق شکایت از فروشنده برای FixHub محفوظ است و FixHub می تواند نسبت به بازپس گیری وجوه پرداختی به فروشنده از طریق مراجع قضایی اقدام کند.
    تبصره: از اعلام درخواست قطع همکاری توسط فروشنده، کل موجودی حساب فروشنده برای مدت حداقل ۱ ماه مسدود می شود و پس از آن در صورتی که فروشنده قوانین مربوط به خاتمه همکاری را رعایت کرده باشد و هیچ گونه شکایتی از کاربر بر علیه فروشنده نباشد٬ کلیه مبالغ موجود در حساب کاربری به حساب ایشان واریز می گردد. در صورتی‌که فروشنده مورد حل نشده ای با مشتری داشته باشد و یا خلاف قوانین عمل نماید، FixHub حق دارد موجودی حساب فروشنده را تا زمان رفع مشکلات مسدود ساخته و در صورت عدم همکاری مناسب علاوه بر عدم واریز موجودی، نسبت به دریافت خسارت وارده به FixHub و خریداران، از فروشنده غرامت دریافت کند.
    تبصره:  انجام هرگونه کارها و رفتارهای غیر حرفه ای توسط فروشندگان پس از قطع همکاری با FixHub جرم تلقی شده و هرگونه فعالیتی که به نوعی موجب سلب اعتماد کاربران از FixHub شود یا ایجاد هرگونه شایعه پراکنی و … جرم تلقی شده و FixHub می تواند در صورت مشاهده هریک از این موارد (حتی موارد جزئی) از فروشنده و فرد خاطی شکایت کرده و ادعای خسارت نماید.
  2. در صورتی که فروشنده جدیدی به هر دلیل اعم از قطع همکاری فروشنده قبلی یا عدم بروزرسانی و پشتیبانی مناسب توسط فروشنده قبلی، جایگزین فروشنده یک محصول شود، FixHub مجاز است با توجه به ضرر و زیانی که از جانب فروشنده قبلی متحمل می شود، در صورت نیاز فروشنده جدید، اطلاعاتی همچون آپدیت ها٬ فایل های سیستمی٬ فایل بایوس و … را در اختیار فروشنده جدید قرار دهد. همچنین فروشنده جدید نیز موظف است از کلیه خریداران فروشنده قبلی پشتیبانی کند و به صورت رایگان محصول خود را در اختیار کلیه خریداران پیشین نیز قرار دهد. تصمیم گیری در ارائه اطلاعات به فروشنده جدید صرفا در اختیار FixHub است و فروشنده جدید یا فروشنده قبلی حق هیچگونه اعتراضی نسبت به سیاست های FixHub را ندارند.
  3. FixHub هیچگونه مسئولیتی در برابر عدم انجام تعهدات خود در هنگام موارد فورس ماژور مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، آشوب اجتماعی، انفجار، اعتصاب، محدودیتهای دولتی و تحریم را ندارد. با این حال در صورت بروز چنین مواردی نهایت تلاش خود را برای کاهش اثرات این موارد خواهیم کرد. بروز هر یک از موارد فورس ماژور موجب تخطی فروشندگان از شرایط فروش نخواهد شد و تحریم یا عدم امکان تبادل ارز از موارد فورس ماژور برای فروشندگان و FixHub خواهد بود.
  4. FixHub در قبال حفاظت کامل از اطلاعات شخصی فروشنده مسئول بوده و فقط در صورت دریافت حکم قضائی اطلاعات شخص مورد تقاضا را بنا بر ضرورت قانونی در اختیار مقام قضائی قرار خواهد داد.

تغییرات توافقنامه:

  1. توافقنامه فروش محصول در FixHub تابعی است از قوانین جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین مجامع ناظر بر خدمات قابل ارائه FixHub و از آنجا که این قوانین و توافقات در سطح کشور و بین الملل به طور آنلاین و ماهانه امکان تغییر دارند، FixHub حق تغییرات آتی در توافقنامه را بر خود محفوظ می داند و نسخه توافقنامه بروز شده را از طریق لینک به صفحه توافقنامه در وب سایت FixHub در دسترس عموم قرار خواهد داد. ضمنا FixHub مسئولیتی نسبت به اطلاع رسانی نفر به نفر در خصوص تغییرات احتمالی نداشته و فروشنده می بایست موارد را عندالزوم با مراجعه به وب سایت FixHub کنترل نماید.

تاییدیه قرارداد:

  1. فروشنده ضمن امضای تمام صفحات این قرارداد، موظف است همواره از طریق لینک به صفحه توافقنامه در وب سایت FixHub ، تغییرات احتمالی و الحاقیه های آتی را رصد کرده و در صورت عدم موافقت با هریک از تغییرات توافقنامه (حداکثر تا ۲۴ ساعت) درخواست خود را مبنی بر قطع همکاری برای FixHub ارسال کند و عدم انجام این کار پس از ۲۴ ساعت به منزله قبول کلیه مفاد و تغییرات است.